reklama

Skúsila som členstvo vo Fit Upe

Takmer 2 roky som bola pravidelnou návštevníčkou fitness centra Fit Up v Bratislave. Moje členstvo sa pomaličky blíži ku koncu, a preto by som sa s vami rada podelila o moje dojmy a pocity.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Možno to niekomu poslúži, keď bude zvažovať výber nového fitka po prázdninách. Navštevovala som Fit Up pobočku v Starom meste, takže nemôžem hodnotiť ostatné dve pobočky – v Petržalke a v Ružinove.

Do Fit Upu som chodila rada a cítila som sa v ňom príjemne. Fitness centrum je priestranné a moderne zariadené. Veľmi oceňujem osobitnú Ladies zónu a Cross fit zónu, ktorá bola síce malá, ale dôležité je, že tam bola! Najradšej mám cviky s vlastnou hmotnosťou, prípadne s kettlebellmi alebo jednoručkami. V tejto miestnosti som preto trávila dosť veľa času. Môžete sa v nej vešať na laná TRX, gúľať sa po fit lopte, zdvíhať farebné kettlebelly. Tie zdatnejšie si môžu vyskúšať aj zhyby na pekný vypracovaný chrbát. Ale čo je najlepšie, pri tom všetkom sa môžete celý čas obzerať v zrkadle z každej strany, kontrolovať správnosť prevedenia cvikov a nesmieme zabudnúť na momentálne "najdôležitejšiu" výhodu zrkadla vo fitku: sweaty selfies na instagram. :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo väčšine fitness centier takáto miestnosť chýba a po, prípadne pred, cvičením je naozaj ťažké nájsť vhodné miesto na pretiahnutie skrátených svalov. Táto miestnosť je však limitovaná svojou nízkou kapacitou a veľmi často v nej trénovali Fit Up tréneri so svojimi klientami. Jej kapacita je nanajvýš 8 ľudí (ak naozaj trénujú) a tak si predstavte 3 klientov, ktorí cvičia a 3 trénerov, ktorí posedávaním na fit loptách zaberajú naozaj dosť miesta; po zhodnotení situácie si len vzdychnete a idete sa radšej rozohriať na bežiaci pás. Tiež je táto miestnosť časovo obmedzená od 18.00 do 20.00, kedy sa v nej trénuje cross fit (za ktorý sa platí mimo mesačného poplatku). To ma zvyklo neskutočne rozčuľovať, pretože v tom čase je Fit Up preplnení do prasknutia!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V menej vyťažených hodinách som však túto miestnosť mala k dispozícii niekedy aj sama pre seba a mohla som si v nej skúšať nové cviky, opakovane padať z BOSU (balance pomôcka, ktorá vyzerá ako polovičná fit lopta), skúšať si prvé zhyby (a po zavesení skonštatovať, že OK tam ešte nie som) alebo si v zrkadle potvrdiť, že po troch sériach cvikov na brucho mi tam ešte stále nenaskákali tie tehličky.

Osobitná Ladies zóna bola občas tým správnym útekom pred hlučnými, a niekedy otravnými, spotenými borcami. Väčšinou nezvykla byť preplnená a vnímala som ju ako také bezpečné miesto, kde nikto nekontroluje ako cvičím, dýcham, aké ťažké činky dvíham a aký veľký (malý) je môj zadok. Pripadala mi však trochu stiesnená a chýbal mi v nej bežiaci pás, multipress na drepy a benchpress lavička. Niekedy som vnímala porovnávacie pohľady ostatných báb, ale tomu sa vo fitku asi nedá vyhnúť. Takisto som si nové cviky radšej vyskúšala v Ladies zóne. Ak ide o cvičenie v posilke, mám pocit, že muži to berú oveľa vážnejšie. Ak sa im niečo na vašom cvičení nepozdáva, nehanbia sa vás pred všetkými dať dole a poriadne skritizovať. Postupne som sa naučila nebrať kritiku tak vážne a len som sa usmiala a poďakovala za cenné rady. Veď oni to myslia dobre! :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Činkáreň, kde sa väčšinou sústredilo opačné pohlavie, som navštevovala najmä v lete, pretože je najlepšie klimatizovaná. Niekedy som si chcela oddýchnuť od ukecaných báb a radšej som si zacvičila pri posedávajúcich cudzinoch neustále čumiacich do mobilu. Pre mňa bolo vybavenie na silové cviky postačujúce, ale myslím, že veľký kulturista by príliš nadšený nebol. Niekedy sme sa „bili“ o 6tky a 8mičky, ale chalani mi ich vždy radi uvoľnili. Ego zvíťazilo a zrazu dokázali zdvíhať oveľa vyššie čísla! :)

Som dosť maličká a možnosť nastavenia strojov je pre mňa veľmi dôležitá. Stále sa tam nájdu také, na ktoré by ma museli vyložiť, ale väčšinu z nich je možné si prispôsobiť. Stroje sú nové, takže to ide celkom ľahko. Cvičenie na strojoch ma však veľmi nebaví, takže nemôžem dostatočne posúdiť, či je ich vybavenie dobré. Možem však skonštatovať, že čo sa týka počtu, je ich tam dosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kardio zóna je priestranná, ale napriek tomu, vždy budete bojovať o voľný bežiaci pás. Aby ste dookola nepočítali zostávajúce minúty, pri behaní sa môžete pozerať aj na klipy alebo šport. Je to tak 50/50. Avšak klipy na obrazovkách sa nezhodujú s idúcou hudbou, takže mi je to vlastne jedno. Môj vlastný playlist mi aj tak urobí najlepšiu náladu.

Väčší problém vidím v hygiene po cvičení. Sprchy sú vo Fit Upe odfláknuté. Vlastníci Fit Upu asi počítaju s tým, že len čo u nich začneme cvičiť, naše telá budú jednoducho hodné vystavovania. Žiadne oddelené sprchy od ostatných dám ani závesy nečakajte. Nepatrím medzi hanblivé stvorenia, ale spotená a zničená po fitku sa chcem naozaj uvoľniť a užiť si pár minút relaxu. To však nie je možné, ak práve nepatríte medzi najsebavedomejšie a najuvoľnenejšie ladies na planéte. Takisto si za každým tréningom nechcem umývať vlasy. Niekedy sa ponáhľam na nejaké stretnutie alebo musím ísť do práce. Súčasťou sprchy nie je hadica, spustenie vody funguje na fotobunku, pod ktorou musíte poskakovať. Často nemám čas na umývanie a následné sušenie vlasov. Túto situáciu som vyriešila kúpou kúpacej čiapky, v ktorej sa cítim ako 60 ročná panička.

Vo Fit Upe si teda za sprchu platiť nemusíte (napr. vo Fit Inn je sprchovanie spoplatnené sumou 50 centov), ale za šetrenie vody sa postarali bravúrne. Nikto v takejto sprche nebude chcieť stráviť ani minútu navyše. Za 19 eur na mesiac sa asi nemôžeme čudovať.

Keď sa však s touto sprchovacou rutinou zmierite, vybavíte sa čiapkou na kúpanie a máte v sebe aspoň štipku z hippies štýlu, celkový zážitok bude pomerne dobrý. Vo fitku prevládajú študenti a mladí ľudia, atmosféra je pohodová a nenútená. Až na jeden malý detail. Pri vstupe a odchode z fitnesscentra vás brigádnici Fit Upu vždy neformálne pozdravia.

Ahoj! a Čau! sú určite kamarátske, ale vždy to na mňa pôsobí umelo. Viem, že to majú v popise práce a každý nový zamestnanec má stopercentne v manuále napísané, ako ma zákazníkov pozdraviť. Asi som staromódna a uzavretá osoba, ale zostávam pri formálnom Dobrý! a Dovidenia!, hoci od septembra to bude Zbohom!

S fitness centrom som bola spokojná, ale presťahovala som sa do inej lokality a čoraz častejšie cvičím na čerstvom vzduchu alebo s youtube videami z pohodlia domova. Ak moje srdce túži po zmene, vezmem ho vyvenčiť na plaváreň, jogu alebo sa idem zrelaxovať do sauny.

Nakoniec v krátkosti zhrniem subjektívne najväčšie plusy a mínusy Fit Upu:

Za najväčšie plusy tohto fitka považujem:

Cenu: 19 eur na mesiac je asi najnižšia cena za fitness centrum v Bratislave.

Moderné vybavenie: Príjemné veselé farby, prostredie a kvalitné stroje.

Lokalitu: Staré mesto. (pobočky v Petržalke a v Ružinove)

Otváracie hodiny: Od 06.00 – 24.00.

Lacné celkom kvalitné solárium: Len za 0,25 centov na minútu, aj pre nečlenov, to som však nevyužívala.

Cross fit zónu: Miesto na rozcvičenie a strečing, fitlopty, TRX, bosu, podložky, kettlebells. (avšak v neadekvátnom množstve na počet členov)

Osobitnú Ladies zónu

Subjektívne najväčšie mínusy Fit Upu:

Sprchy: Neoddelené sprchy, voda funguje na fotobunku (nezabránite namočeniu vlasov pri každom sprchovaní).

Tlačenica: Od 16.00 do 20.00 je priam nemožné si poriadne zacvičiť.

Nutnosť členstva: Musíte sa zaviazať na rok a ak sa chcete odhlásiť musíte to oznámiť 2 mesiace dopredu (myslím, že to je veľmi nefér). Musíte počítať s tým, že je to členstvo na rok. Je to typ zmluvy, od ktorej je veľmi ťažké odstúpiť, aj keby ste ležali v nemocnici pol roka. Odporúčam ju podpísať len tým ľuďom, ktorí naozaj pravidelne cvičia, nebývajú často chorí, neplánujú odcestovať na dlhšiu dobu a vedia o všetkých podmienkach.

Klamlivé výhody: Ich akože reklamné výhody sú úplná hlúposť. Veľký nápis: Prvý vstup zdarma. Realita? Nič také neexistuje! Prvý vstup máte zdarma iba ak sa rozhodnete, že tam začnete chodiť. Inak tých 10 eur musíte zaplatiť. Zľava na 2 mesiace zadarmo je tiež jeden veľký výmysel, pretože následne vám vašu zmluvu o dva mesiace predĺžia.

Fit Up preto odporúčam najmä študentom, ktorí majú v pláne zostať v Bratislave aj cez leto a tiež ostatným, ktorí majú flexibilný rozvrh a môžu fitness centrum navštevovať aj cez víkendy alebo v časoch, keď to tam nie je na prasknutie.

Tým, ktorým sa potenie vo fitku nepozdáva alebo si ho nemôžu dovoliť odporúčam cvičenie pod holým nebom. Je to zadarmo a z cvičenia máte úplne iný, slobodný pocit. :)

Jennifer Mendozová

Jennifer Mendozová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Jen a som zakladateľkou stránky www.fitlady.sk. Som srdcom Fit Lady, ale milujem belgické hranolky a belgické pivo. Moje najobľúbenejšie motto je „Nechaj život diať sa.“ Myslím, že to hovorí za všetko. Mám len zopár základnách pilierov, ktorými sú najmä sloboda, netlačenie na pílu, hlboké dýchanie a ľahkosť (v pohybe aj v rozhodnutiach). Tieto 4 veci mi výrazne uľahčili život. Predovšetkým však: HAVE FUN! : PS: Mám psa. Volá sa Ludwig van. Beethoven je nemé. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu